Proff er en del af det nordiske koncern Enento Group som nu har startet arbejdet med at konsolidere koncernets varemærkers grafiske profil.  Alle koncernets tjenester får ny logo og et symbol som skal forene dem til et fælles udtryk.

Proff starter nu arbejdet med et helt nyt visuelt koncept. Når det gælder valg af ny logo så har vi ønsket at skabe en visuel genkendelse for alle varemærkerne i koncernet. Det nye visuelle koncept og det nye logo er noget som alle varemærkerne i Enento Group ændrer nu.

Vi har arbejdet intensivt de sidste år med at skabe en mere moderne og personlig approach til Proff og de andre varemærker internt, og vi tror og håber nu, at dette nye visuelle koncept vil fortsætte med at bidrage til den udvikling også eksternt, sier Victoria Preger, markedsdirektør i Enento Group, der varemærket Proff indgår.

Nylig blev også firmanavnet på Proffs moderselskab ændret. Tidligere hed moderselskabet Asiakastieto Group. Den 12 juni blev navnet ændret til Enento Group.  Enento Group omfatter UC, Allabolag og Proff i Sverige. I Finland har Enento varemærkerne Asiakastieto og Emailieri, og i Norge og Danmark er opererer vi under varemærket Proff.

Navneændringen er helt klart en forudsætning for at vi skal kunne fortsætte at bygge en nordisk position i markedet, ikke mindst fordi navnet Enento er meget enklere at udtale i et nordisk marked end navnet Asiakastieto er, afslutter Victoria Preger.